نوشته شده توسط : مینا نجیبیان

خرید ملک در ترکیه و مخصوصا استانبول مخصوصا در سال های اخیر با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است.
علت این استقبال میتواند شرایط نامناسب اقتصادی در ایران و عدم وجود امنیت اقتصادی اشاره کرد.
با توجه به آینده کشور ترکیه و اقتصاد آن و آزادی هایی که در این کشور وجود دارد فرصتی طلایی برای سرمایه گذاری و خرید ملک در آن فراهم شده است.
همچنین با توجه به قیمت های بالای ملک و زمین در ایران نسبت به ترکیه منطقی به نظر می رسد که بخشی از سرمایه ها بر روی ملک در کشورهای خارجی و مخصوصا ترکیه وارد شود.


ویلا های مجلل با طراحی مدرن در محیط زیبا در استانبول
این ویلا به خوبی نگهداری شده است در یک مکان بسیار مناسب در منطقه سارییراست که در سمت اروپایی استانبول، در شمال شهر واقع شده است. این یک منطقه به طور مداوم در حال توسعه با بسیاری از سرمایه گذاری های جدید و مجتمع های تازه ساخته شده است. فاصله تا ساراییر 4 کیلومتر است، 8 کیلومتر از مرکز خرید معروف ایستینیه پارک، 11 کیلومتر تا بزرگراه ای - 6 و 17 کیلومتر به بشیکتاش.
ویژگی های این ویلا های ویژه در استانبول ترکیه
این پروژه در 7.200 مترمربع زمین و از مجموع 18 ویلا تشکیل شده است. همه این ویلاها دارای 4 اتاق خواب و اندازه متفاوت بین 182 و 245 متر مربع است.
داخلی ویلاها، مدرن و زیبا تزئین شده است. آنها یک گاراژ خصوصی دارند، دو طبقه که یکی از آنها یک اتاق زیر شیروانی لوکس است و آشپزخانه به اتاق نشیمن متصل است. مجتمع طبقه بالا در یک باغ زیبا با منظره ای با استخر خوب نگهداری می شود.
ویلا های مدرن و دنج ، راحتی و آرامش زندگی در یک خانه غوطه ور در طبیعت در وسط یک شهر بزرگ و شلوغ را ارائه می دهد. شما می توانید از زندگی خود در اینجا به طور کامل لذت ببرید. پس از یک روز کاری طولانی، می توانید از باغ، استخر وسالن اجتماع در جمع لذت ببرید. این مجموعه همچنین دارای پارکینگ، امنیت، سیستم دوربین و باغ های منظره ای و غیره می باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا نجیبیان

برای خرید رسمی خانه در ترکیه باید اول پس ازبازدید از املاک ، بررسی (سند، پایان کار و موارد دیگر) ملک قرارداد اولیه ﴿قولنامه﴾ در املاک نوشته می شود و طرفین آن را امضا می کنند.

در این مرحله بخشی از مبلغ قرارداد توسط خریدار به فروشنده داده میشود.

پس از این مرحله شرکت املاک موظف است به اداره ثبت اسناد و املاک رجوع کرده و جهت فروش ملک پرونده جدید باز کند.

معمولا پس از آماده شدن مدارک انتقال ملک ، در اداره ثبت اسناد و املاک ترکیه ، به مالک یک پیامک ارسال شده و تاریخ امضا و انتقال سند را در آن مشخص می نمایند.
در تاریخ مشخص شده مالک به همراه خریدار به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کرده و پس از دریافت مابقی پول اقدام به امضای مدارک ، در حضور مامور اداره ثبت و مترجم رسمی فارسی زبان کرده و به این صورت انتقال ملک انجام می گیرد.﴿برای خارجیانی که به زبان ترکی تسلط ندارند حضور مترجم رسمی و مورد تایید اداره ثبت اسناد الزامی است﴾

مدارک مترجم در روز اول مراجعه مالک و خریدار به اداره ثبت اسناد و املاک می بایست در پرونده قرار گیرد.

پس از امضا ، سند اصلی توسط خریدار در همان روز دریافت می گردد.

پس از دریافت سند می توانید برای اقامت ترکیه اقدام کنید.


اگر ملک به صورت وکالت نامه ای خریداری می شود نیز اصل وکالت نامه به همراه ترجمه به تائید سفارت ترکیه در ایران رسیده و می بایست از روز ارائه درخواست در پرونده قرار بگیرد.


مدارکی که خریدار باید به اداره اسناد و املاک ترکیه ارائه دهد
1. 6قطعه عکس.
2. شماره مالیاتی(با مراجعه به اداره مالیات ترکیه قبل دریافت است).
3. اصل و ترجمه تایید شده پاسپورت خریدار.
4. ارائه مدارک مترجم رسمی که از خود مترجم دریافت می شود.
5. ارائه اصل و ترجمه تایید شده وکالتنامه(در صورت خرید وکالتی).

امضا سند (تاپو) و احرازمالکیت رسمی
مراحل انتقال سند ملک بدین صورت است که پس از دریافت این مدارک، فروشنده انتقال سند (تاپو) به نام شما را در دفتر ثبت و اسناد رسمی درخواست میکند و مراحل خرید خانه در ترکیه به اتمام میرسد.
با توجه به قانون قبلی خرید ملک برای اتباع غیر ترک برای خرید ملک و جهت اخذ اقامت نیاز به انجام مراحل انتقال سند ملک و
مجوز خرید از وزارت نظامی ترکیه در ازمیر را داشتند که گرفتن این مجوز۶ هفته طول می انجامید
اما حال این قانون توسط دولت ترکیه تغییر یافته است و سند زدن بیش از۳-۶ روز طول نمیکشد و نیازی به داشتن مجوز از وزارت دفاع را ندارید و نیازی به عوارض نوسازی
در حال حاضر دولت ترکیه سیاست درهای باز را برای سرمایه گذاران خارجی ملک در ترکیه را دنبال میکند که این امر هر چه بیشتر باعث ورود این قبیل سرمایه گذاران به کشور ترکیه خواهد شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا نجیبیان

در شرایط اقتصادی حال حاضر یکی از روش‌هایی که به منظور حفظ ارزش پول مورد توجه قرار می گیرد، سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر می باشد. کشور ترکیه به عنوان همسایه غربی ایران طی سال‌های گذشته به یک کشور امن برای سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها تبدیل شده و سرمایه‌گذاری شهروندان ایرانی در ترکیه غالبا در بخش املاک و مستغلات این کشور بوده است. یکی از دلایل حجم بالای خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان شرایطی است که برای اخذ اقامت و شهروندی این کشور وجود دارد. امکان خرید اقساطی ملک در ترکیه از دیگر مواردی محسوب می‌شود که شهرندان سایر کشورها را به سرمایه‌گذاری در ترکیه ترغیب نموده است.

 اطلاعات بیشتر در مورد خرید خانه در ترکیه : https://www.aloapply.com/buy-real-estat-in-turkey/

 

مزایا خرید اقساطی ملک در ترکیه از شرکت سازنده:

  • در این روش قدرت خرید شما بسیار بیشتر خواهد بود و می‌توانید ملکی بهتر از آن‌چه که پول نقد اولیه‌تان قادر به خریدن بود، خریداری کنید. درنتیجه فشار کمتری به خریدار وارد خواهد شد.
  • مخصوصاً زمانی که می‌خواهید یک خانه را پیش‌خرید کنید با پیشنهاد‌های استثنائی از سوی فروشندگان روبرو خواهید شد، زیرا آن‌ها دوست دارند بخشی از واحدها را به فروش برسانند و با مبلغ دریافتی، بخشی از هزینه‌های خود را تأمین کنند.
  • ممکن است شما بتوانید ملک خریداری شده را تا لحظه پایانی با ملکی دیگر تعویض کنید ولی در پرداخت نقدی از آن‌جایی که سند بلافاصله منتقل می‌شود چنین امکانی وجود ندارد.

معایب خرید قسطی ملک در ترکیه از شرکت سازنده:

  • صدور سند شما ممکن است چندین سال به تعویق بیفتد و شما نمی‌توانید از ملک خود جز برای سکونت استفاده دیگری کنید. اگر خانه هنوز به اتمام نرسیده باشد؛ حتی این گزینه برای شما وجود نخواهد داشت.
  • اقامت دائم با سرمایه گذاری در ترکیه به شما تعلق نخواهد گرفت حتی اگر مبلغ خریداری‌شده برای خانه بیشتر از 250 هزار دلار باشد. تنها راهی که می‌توانید اقامت بگیرید دریافت اقامت موقت و تبدیل آن به دائم پس از 8 سال زندگی در ترکیه است.
  • سرنوشت ملک و زندگی شما با سرنوشت شرکت سازنده ارتباط مستقیم خواهد داشت. اگر این شرکت ورشکسته شود و یا در دادگاه محکوم شود اموال آن توقیف می‌شود و متأسفانه خانه شما نیز جزو املاک این شرکت است و شما باید برای دریافت خسارت دوندگی کنید.
  • باید قرارداد کاملاً دقیق نوشته باشد، اغلب شرکت‌های سازنده در قراردادشان یک راه فرار برای عمل نکردن به تعهدات قرار می‌دهند.
  • نوسانات بازار ارزی ممکن است به‌کلی به ضرر شما تمام شود و خانه‌ای را که می‌توانستید با قیمت بسیار کمتر یک جا خریداری کنید را در پرداخت قسطی بسیار گران‌تر بخرید و ضرر کنید.
  • انتخاب‌های بهتر برای خرید را طی چند سال از دست خواهید داد.



:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مینا نجیبیان

امروز تعداد زیادی از ایرانیان اقدام به خرید ملک در ترکیه می کنند و بدنبال این ، آنها در جستجوی راهی برای فهمیدن هزینه های املاک در ترکیه با پول ایرانی هستند. توضیح اصلی ایرانیان و افراد خارجی مختلف برای خرید ملک در ترکیه ، ماندن در این ملت است. از آنجا که با خرید یا اجاره ملک در ترکیه ، برای افراد ملل مختلف امکان دریافت کمک هزینه زندگی در ترکیه امکان پذیر است. . به همین دلیل ایرانی های زیادی در مورد قیمت ملک در ترکیه به پول ایران به تحقیق می پردازند.
با توجه به هزینه متنوع لیره در سال 1399 ، که محرک اصلی این داستان است ، فراتر انتظار نیست که انتظار داشته باشیم همه را در تمام سطح هزینه های ملک در ترکیه اعلام کند. از آنجا که هر منطقه و هر شهری شرایط مختلفی دارد. به همین ترتیب ، در یک شهر یا محلی ، صرف نظر از اینکه منطقه بالا یا پایین باشد ، نوع خانه (قدیمی یا جدید ، املاک یا شیروانی و غیره.) بر هزینه ملک در ترکیه به صورت نقدی ایرانی تأثیر می گذارد.


اساس آیین نامه جدید افراد و سرمایه گذاران خارجی در ترکیه می توانند به ارزش 250،000 دلار آمریکا صاحب املاک و مستغلات در ترکیه شوند و طبق قانون ترکیه قادر خواهند بود در خواست خود را مبنی بر اخذ تابعیت ترکیه اعلام نمایند. از طرفی دیگر، سرمایه گذاران خارجی برای حفظ شهروندی خود به عنوان اتباع ترک باید معیار های مورد نظر کشور ترکیه را حفظ کنند. در این راستا افراد باید به مدت 3 سال ملک خریداری شده را حفظ کنند. البته سرمایه گذارانی که بتوانند ملکی را به ارزش 500،000 دلار آمریکا خریداری نمایند، برای کسب اقامت و تابعیت ترکیه نیازی به اثبات شرایط بالا ندارند.
علاقه مندان جهت کسب اقامت می توانند به غیر از خرید ملک در ترکیه با سرمایه گذاری به ارزش 500،000 دلار آمریکا به عنوان سپرده گذاری در بانک های ترکیه اقدام به اخذ اقامت و تابعیت نمایند. البته به شرط آنکه بتوانند به مدت 3 سال سپرده مورد نظر خود را در بانک های ترکیه حفظ کنند.
بنابراین شرایط مورد نیاز برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه به شرح زیر می باشد.
• حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت حداقل 250،000 دلار آمریکا
• حفظ ملک خریداری شده به مدت 3 سال
• پر کردن فرم و در خواست خود مبنی بر سرمایه گذاری و اخذ اقامت
• 2 قطعه عکس 5*6
• ارائه گذرنامه و یا سندی بر وضعیت تابعیت متقاضی
• ارائه گواهی و وضعیت مدنی
• ارائه رسید واریز مالیات و پرداخت هزینه ها به وزارت دارایی ترکیه

 



:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()